Fantasy X Reality

Fantasy X Reality

Followers

Thursday, September 17, 2015

Dear My Witch [Nota 03]



=o=
hi x3~
enjoy...
****

Dia memandang cermin bagi membetulkan tudung yang dah tersarung rapi di kepala. Puas membelek, loker ditutup. Dia membuat pemeriksaaan kali terakhir. Cadar dah tegang, katil kemas dan tak ada apa- apa barang yang tinggal. Okay, settle and …
“Ah, Mynn!”
Dia segera menoleh memandang empunya suara yang memanggilnya. Azreen yng berdiri di hadapannya dipandang. “Ada apa senior?” Dia sekadar berbasi. Bukan dia tak sedar, penolong kanan I persatuan pelajar itu selalu menganggunya. ‘Aku ada buat salah ke?’
Azreen sekadar tersenyum sebelum menggeleng perlahan. Serta merta apa yang hendak di sampaikan hilang entah ke mana sebaik saja matanya bertembung dengan anak mata hitam milik juniornya itu. Dia sendiri tak faham kenapa dia sibuk nak tahu fasal juniornya itu. “Tak ada apa- apa. Cuma kalau ada apa- apa masalah, awak boleh beritahu saya.”
Mynn mengangguk saja. “If there’re any problems.”

Kelas 4ST1 yang tadinya gamat dan bingit dengan gelak tawa bertukar sepi tanpa sebab. Masing- masing memandang sesama mereka. Dah macam gaya ada ‘malaikat simpang 44’ lalu pula. Ceh, perumpamaan mana entah. Perlahan- lahan telinga mereka menangkap bunyi derapan tapak kasut menghampiri membuatkan mata mereka beralih dan tertumpu pada pintu masuk.
Mynn mengangkat sebelah keningnya pelik namun wajahnya masih lagi tenang tanpa sebarang ekspresi. Dia berhenti betul- betul depan kelas 4ST1. Matanya meliar memandang keadaan dalam kelas sebelum kakinya mula melangkah ke arah tempat kosong di bahagaian belakang.

“Ada orang?” Dia menyoal gadis yang duduk bersebelahan dengan tempat kosong itu. “Er, tak ada.” Lia menggeleng sambil tangannya cepat- cepat mengalihkan begnya yang tadi di isi di kerusi kosong itu. Tanpa banyak soal, Mynn melabuhkan punggungnya. “Thanks.” Satu senyuman diberikan membuatkan seisi kelas tergamam. Lia yang duduk disebelah langsung tak sangka gadis itu mampu mengukir senyuman semanis itu.
“Kenapa?” Mynn menyoal sebaik saja rasa ada yang tak kena dengan kelasnya itu. Hilang terus senyumannya. Lia yang dah sememangnya pendiam dan agak timid sekadar tertunduk sebelum menggeleng.
“Hey, I’m asking you! When somebody talks, don’t you know that it’s kinda rude to not look onto their eyes?” Dagu Lia serta merta di angkat membuatkan mata mereka bertembung. Mynn masih lagi tenang namun nadanya sedikit tegas. Dia tak faham kenapa gadis itu tiba- tiba menunduk. Lia yang terkaku melarikan anak matanya daripada bertembung dengan anak mata hitam milik Mynn.
 “Whoa, tak sangka kita sekelas, your Highness. Anyway, semua orang cuma terkejut tengok senyuman your Highness.” Nik menyapa dengan nada mengusik membuatkan Mynn melepaskan dagu Lia. Perhatiannya kini lebih tertumpu kepada Nik yang duduk dihadapannya.

‘Your Highness’ sememangnya dituju buat Mynn gara- gara dia dinobatkan sebagai princess of junior. Wajahnya yang langsung tak berubah sepanjang orientasi membuatkan mereka percaya gadis itu langsung tak kenal apa itu senyum. Mana taknya, tak ada seorang pun yang lihat gadis itu tersenyum. Malah dengan karisma danbakat kepimpinan yang ditonjolkan membuatkan mereka yang lain langsung tak membantah.

Mynn tersenyum nipis, “Hurm, well as long as I remembered, I’m also a human so there’s nothing wrong for me to smile, right?”

2 comments:

  1. Assalamualaikum,
    Jln cerita yg menarik, tak sabar nak tunggu next entry. Tpkan knp third entry tu berulang smpi 9 kali....

    ReplyDelete
  2. Masalah internet... wuwuwu...
    Anyway, thanks sebab sudi inform

    ReplyDelete

Santai ...